maanantai 6. elokuuta 2012

Kukkia opelle




Työt alkavat viikon päästä. Suuri kysymys pyörii mielessä: "Mitä mä laitan päälle?"
Tässä saattaisi olla yksi vahva ehdokas:
 
 
 
 
Ihanan kankaan (Gekko-kukka) toi ystäväni minulle Rovaniemen Ottobre-myymälästä. Valkoinen resori on Hannan Kankaasta.
Tuskitta ei tämänkään ompelu sujunut, mutta lopputulokseen olen oikein tyytyväinen.



Tunikan kaava on Ompeluelämää-ryhmässä kulovalkean tavoin levinnyt "Tissis". Muutin sen vain 3/4-hihaiseksi. Aikaisemmin olin jo tehnyt tämän lyhythihaisena (löytyy täältä).
 




Olisikohan tässä ainesta työuran uudelleenavaukseen? :)



19 kommenttia:

  1. Ois ois! Ja mä en voi lakata ihastelemasta noita hihoja ja valkoista resoria yhdistettynä tähän kuosiin. Tää on upea! Ja käy sulle mielettömän hyvin. Mitenköhän mä saisin muokattua omasta kaavastani paremmin istuvan, nuo hihan pyöriöt on jotenkin vinksallaan ja se vetää niistä ihmeesti... No, kokeillaan ja kokeillaan :)

    VastaaPoista
  2. Hyvin istuu sulle! Ja kyllä tuossa mielellään töihin menis. :) Ootko muuten muokannu kaavaa vai sopiko sellaisenaan?

    VastaaPoista
  3. Ihan mieletttömän ihana. Näyttää superhvyältä sun päällä ja on vielä tosi ihana kangas!

    VastaaPoista
  4. Kiitti, kiitti! Kaava on vaatinu (ja vaatii yhä) aika paljon pientä hienosäätöä. Hihoissa, niin lyhyissäkin, istuvuus on tosiaan vähän niin ja näin. Kaavaa muokkasin muulta osin tällä kertaa niin, että otin helmakappaleiden taitteelta pari senttiä pois, ja vähän taisin saksia takakappalettakin pienemmäksi. Kaitale on myös vähän lyhyempi kuin varsinaisessa kaavassa. Tässä ei siis ole lainkaan rypytyksiä tai Framilonia.

    VastaaPoista
  5. Tosi kaunis! Tykkään kaikista näistä kukista jokaisessa värissä! Hyvin sopii työn aloitukseen! :D

    VastaaPoista
  6. Kaunis työvaate! Älä pistä kuviksen tunneilla päälle ;)

    VastaaPoista
  7. Hei!
    Jo useassa eri blogissa olen ihaillut tuota tissistä ja mietin tässä että onkohan tuota kaavaa mahdollista saada muuta kautta kuin facebookin kautta? Itse kun työni vuoksi olen pidättäytynyt sen käytöstä.

    nimimerkillä myös työt alkaa ensi viikolla...

    VastaaPoista
  8. Tämä on kyllä todella ihana! En ole vieläkään uskaltautunut ompelemaan tissistä, mutta tämän nähtyäni kutkuttaa taas kovasti.

    VastaaPoista
  9. Tää on kyllä niin ihana! :)

    VastaaPoista
  10. Hei, sinä anonyymi, joka kaipailit kaavaa.. :) Laita mulle sähköpostia, niin katsotaan, josko voisin auttaa asiassa. nuppuneula ät gmail piste com ;)

    VastaaPoista
  11. Aivan ihana, istuu täydellisesti!

    VastaaPoista
  12. Jännää miten me opetkin jänniteteään koulun alkua syksyisin. ;) Ihana tunika ja tuolla kelpaa aloitella kouluvuosi!

    VastaaPoista
  13. Oikein hyvin sopisi työelämäänkin! Tsemppiä syksyysi! T: Irmeli

    VastaaPoista
  14. Tosi kaunis ja istuu sulle täydellisesti :)

    VastaaPoista

Jätä jälki, kirjoita kommentti, paljasta, että piipahdit! :)