lauantai 3. marraskuuta 2012

"Huh hah hoo! Olen kauhea merirosvo!"



Näin kailotti Jässikkä moneen kertaan pukeutuessaan halloweenina merirosvoksi. Tämän paidan kangas on myös Jässikän itsensä valitsema. Se on kuulemma pojan "kaikkein paras lempparikangas".
 
 




Kangas on Lillestoffia ja tilasin sen Hanhelista. Taskun raitakankaan sain ystävältä (kiitos Heidi) ja resori on Hannan Kankaasta. Kaava on More Grey (Ottobre 4/2011). Kokosin paitaa ensin ilman taskua, mutta se näytti jotenkin aivan yökkäripaidalta. Jotain piristystä siihen siis tarvittiin. Päädyin taskuun, koska poika tuntuu pitävän kovasti taskullisista paidoista. Raitakangas tuntui jotenkin merirosvohenkiseltä, mutta, mutta...
 
 




... Nyt olen ehkä kuitenkin sitä mieltä, ettei tämä tasku ehkä ollut kovin onnistunut ratkaisu. Taskun valkoinen on valkoisempaa kuin merirosvokankaassa. Tasku myös nousee turhan hallitsevaksi... Jässikkä ei myöskään oikein ymmärtänyt, miksi taskuja on vain yksi. Yritin selitellä jotain toisen käden taistelumahdollisuuksista, vaikka oikea syy onkin, etten halunnut peittää koko kuosia tms. Tasku jäi myös hieman rypylleen, varmaan resori on vähän liian lyhyt. Mutta jotain positiivistakin: olen yhä niin tyytyväinen uuden koneen suomaan mahdollisuuteen ommella kaksoisneulalla ilman mitään taisteluita! :) (kopkop)
 
Nyt minulla olisi teille tehtävä/avunpyyntö! Kertokaas, millaiset housut tämän paidan kanssa pitäisi tehdä, että kokonaisuudesta tulisi jotenkin kiva / hauska / tasapainoinen? :)



19 kommenttia:

  1. Mun mielestä toi paita on hyvä just noin! Taskussa on jujua. Housupropleemaan en osaa ottaa kantaa... Jossei sitten tee samalla raitakankaalla jotkut polvipaikkapökät :)
    Maarit

    VastaaPoista
  2. No kiitos! Hmm... Polvipaikat voiskin olla aika jees! :)

    VastaaPoista
  3. Hoh hoo, täähän on just hieno! Tosin ymmärrän kyllä tuon Jässikän hämmennyksen, mutta yritä vielä viedä läpi tuo taistelu käsi vapaana -ajatus ;) Mä tekisin tähän yksiväriset housut. Onko tuo resori tummanruskeaa? Vai mustaa? Joka tapauksessa sen väriset. Vaikka kollarista tai miksei joustiksestakin. Ja sitten applikoisin ehjä jotain niihin housuihin.. Raitakankaasta tähtipolvipaikat? tai tuosta kuosikankaasta joku laiva tms lahkeensuuhun tai vaikka taakse... hei tai jos tekisi taakse yhden takataskun siitä yksivärisestä housukankaasta ja applikoisi siihen taskuun tuosta kuosikankaasta jonkun kuvan?? Ihan ei aivot käy täysillä näin myöhään, mutta joka tapauksessa, mä tykkään tästä kovasti!

    VastaaPoista
  4. Oho, sama idea ;) Ja ole hyvä :)

    VastaaPoista
  5. Ihana piristys tuo tasku on. Hyvä että lisäsit! :)

    VastaaPoista
  6. Kiitos Heidillekin ideoista! Mä mietin myös, et ne housut pitäis ehkä olla ruskeat... Mut arvaas mitä? Mulla ei oo sopivaa kangasta tarpeeksi!! Eli pitäis tilata... O-ou... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vaan totean ääneen sen minkä olen monesti mieheltä kuullut. :D

      Nyt kun muuten katselin tuota paitaa vähän kirkkaammin silmin, niin iski toinenkin housuidea. Puna-valkoiset, leveäraidalliset...ja vois tehdä ne raidat ite, ompelemalla vaikka niitä punaisia ja valkoisia suiruja yhteen. :D Ja ruosteenpunaisen ja sellaisen luonnonvalkoisen yhdistelmä, nam. Se voisi mätsätä tuon raitataskunkin kanssa silleen kivasti. :)

      Poista
  7. Meilläkin tämä kanags on yksi pojhan suosikkikangas ja oon tehnyty siitä hupullisen ja taskullisen trikoohupparin. Me ollaan käytetty ruskeita velourhousuja ja sellaisia jjännän punaisia housuja paidan kanssa! Ehdottaisin ruskeita housuja joissa on yhdistetty samanlainen raitatasku mutta vastakkaiseen lahkeeseen mitä paidan tasku :)

    VastaaPoista
  8. Kivannäköinen paita. Tasku sopii tuohon oikein hyvin. :D

    Jos minulta kysyttäisiin, niin minä tekisin paidalle ruosteenpunaiset housut, niihin tasku ja siihen kuvana tuo hurrrja mustekala tuosta kuosista. Tai ei välttämättä kuva tarvis edes taskuakaan, jos tekisi esim. käänteisillä väreillä. :D Tosin multa ei kannata kysyä, kun mulla on tylsiä ideoita :D

    VastaaPoista
  9. Oi, kiitos! Tuleepa hyviä ideoita! (Miten niin tylsiä ideoita, Suvitus?!) Kohta mulle käy niin, että en osaa päättää, ja mun täytyy tehdä useammat housut - niin, ja tilata useampaa kangasta. ;)

    VastaaPoista
  10. Musta tuo on tosi hyvännäköinen. Ja tekisin ehkä yksiväriset housut ja nappaisin väriksi ehkä punaisen tuolta kuvista.

    VastaaPoista
  11. Tosi kivannäkönen! Toispuoleinen tasku on se juttu :)

    VastaaPoista
  12. Hurrrrjan hieno paita :)

    Joo,ruosteenpunaiset JA ruskeat housut! Ruosteenpunaisiin tasku toiselle puolelle, esim tuosta samasta kankaasta/raitakankaasta ja sitten ruskeisiin housuihin jotkut hienot paikat polviin jommastakummasta kankaasta. Raitakangas ehkä sinäänsä parempi että housut olisivat helpommin yhdisteltävissä muihin vaatteisiin.
    Tai sitten ruskeet housut ja ruosteenpunaiset tollaset taskut molemmille puolille! :)

    VastaaPoista
  13. Kivempi tuo paita taskulla on, kuin ilman!

    VastaaPoista
  14. Hauska ja erilainen juuri taskun takia.

    VastaaPoista
  15. Hei! toi paita just hieno. Mulle tuli heti sama ajatus housuista kuin pikku hoolle. eli yksväriset housut ja vastakkaiselle puolelle sama raitatasku housuille. on sitten kummallekin kädelle tasku ja tasapainossa

    VastaaPoista
  16. Hei hups! Tää on nyt seuraavana testattavana mullakin! Siis tuo tasku. Ihan mahtava! :)

    VastaaPoista

Jätä jälki, kirjoita kommentti, paljasta, että piipahdit! :)